همکاری قزاقستان با مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد

مولن آشیمبایف رئیس سنای پارلمان قزاقستان با فرهان احمد نظامی رئیس مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار چشم اندازهای تقویت روابط پژوهشی و همکاری در زمینه دیپلماسی معنوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سنای قزاقستان از تعامل فعال فرهان احمد نظامی با دانشمندان قزاقستانی تشکر کرد و خاطرنشان کرد: این امر، گام مهمی در راستای تحکیم جامعه علمی دو کشور برای حل مشکلات جهانی عصر حاضر است. وی همچنین تاکید کرد که برای قزاقستان اصل "وحدت در تنوع" مهم است. او علاقه خود را به تقویت همکاری با مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد ابراز کرد. در این نشست به نقش کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در ترویج فرهنگ صلح ، اعتماد و گفت و گو و همچنین تلاش های مشترک در اجرای اهداف مفهوم توسعه کنگره برای 10 سال آینده توجه ویژه ای شد.

رئیس کنگره در سخنرانی خود گفت: کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی که در قزاقستان برگزار می‌شود، طی دو دهه به یک پلتفرم بین‌المللی معتبر و شناخته‌شده برای ترویج گفت‌وگو میان ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تبدیل شده است. سال گذشته ما مفهوم توسعه کنگره را برای دهه آینده پذیرفتیم. هدف کار ما تقویت همکاری بین رهبران دینی، سیاست‌گذاران و سازمان های بین المللی برای کمک به رسیدگی به مهم ترین مسائل پیش روی جهان امروز، از جمله تغییرات آب و هوا، نابرابری، افراط گرایی و جنگ است. در این راستا ما ظرفیت های زیادی را در دیپلماسی معنوی می‌بینیم،  لذا علاقمندیم در این راستا با مرکز شما همکاری بیشتری داشته باشیم.

 در پایان فرهان احمد نظامی نیز به نوبه خود از مولن آشیمبایف به دلیل برگزاری این دیدار تشکر کرد و تعهد خود را برای تقویت بیشتر ارتباطات و تقویت همکاری های تحقیقاتی بین دو کشور اعلام کرد.

منبع:

https://kazislam.kz/kazahstan-budet-sotrudnichat-s-oksfordskim-centrom-islamskih-issledovanij/

کد خبر 19213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =